Week 7&8

7 april 2019 - Willemstad, Curaçao

Jullie hebben al twee weken niks van mij gehoord. Ik had een combinatie van werk en vakantie door elkaar heen. Bijzondere tijd, behoorlijk vermoeiend ook. Twee weekenden terug was ik in Nederland voor de begrafenis van oma en ik ben die maandag erna weer samen met mama en Ellen weer terug gevlogen naar Dushi Curacao. In de afgelopen 2 weken ontzettend veel gedaan. Eigenlijk te veel om op te schrijven. Op stage, dan weer vrij, dan weer stage, dan weer vrij etc. etc. Maargoed, aan alles komt een eind dus ook deze drukke periode is ten einde.
Nu tijd om alles weer ''normaal'' te laten verlopen. Dit weekend toch enigszins verrast door de geboorte van Hidde, mijn nieuwgeboren neefje. Ook op zo'n moment is het weer lastig dat je zo ver weg zit en niet even op bezoek kan, nog 3 maanden wachten en dan mag ik.
Terug naar de afgelopen twee weken. Samen met mama en Ellen het een en ander beleeft. Ik heb ze, voor mij bekende, plekken laten zien. Maar ook nieuwe uitdagingen opgezocht. Zo zijn we als eerst naar het strandje gegaan waar ik mijn eerste Curacao strand en snorkel ervaring had. De eerste mooie en bijzondere vissen kunnen laten zien. Ook weer naar de schildpadden geweest en van allerlei dingen gedaan die ik al heb gedaan. Je zou kunnen zeggen dat de eerste week een weekje was waarin ik de gids was. De tweede week stond meer in het teken van nieuwe dingen ontdekken, en dat hebben we gedaan, samen met papa's neef Gerard naar een afgelegen strand geweest waar weinig mensen komen en on-commercieel is. Heerlijk van de zon, strand en de rust genoten en mijn eerste aanvaring met een ''local'' vis gehad. Een steenvis, een volledig gecamoufleerde vis die je, als je niet oplet, echt niet ziet. Een vis met gemene naald-scherpe naalden met een beetje gif. Onmiddellijk ging mijn voet opzetten en had ik hevige pijnen. Een beetje azijn zou het gif uit de wond trekken, maar omdat dit niet boven aan het strand lijstje staat en het een afgelegen strand was moest ik het maar doen met 2 paracetamolletjes. Tot op de dag van vandaag voel ik het nogsteeds maar de pijn neemt behoorlijk af.
Woensdag zijn we bij Jan Thiel geweest. Een strand die draait op Commercie en toerisme. Heel druk dus. En een beetje schaduw was behoorlijk zoeken. 'Huh, je bent toch voor de zon op Curacao?' ja dat klopt zeker maar onder een palmboom liggen en toch de zon af en toe om de hoek laten kijken is behoorlijk lekker hoor!
Donderdag bij een TYPISCH Caribisch strandje geweest, hagelwit strand, hutjes van palmboom bladen en fantastisch weer. Tijdens het snorkelen werd ik opgeschrikt door de aanwezigheid van 2 schildpadden, weer een fantastische ervaring! En toen waren de weken met Ellen en mama alweer voorbij.
Gister moest ik echt bijkomen van alles en vandaag ben ik bij landhuis Ascension geweest, een landhuis met een rijke geschiedenis afstammend uit 1672. Gebruikt als plantage met werkende slaven en later nog gebruikt voor militaire doeleinden.

Ik zal nog proberen foto's toe te voegen, deze zijn te vinden hierboven onder het kopje foto's!

Ik laat weer van mij horen!!

1. Anja:
    7 april 2019
    En ook wij hebben genoten.. en handig zo n persoonlijke gids..
    Het was een mooie en bijzondere reis. Je weet al veel van het land en zn inwoners!!
    Je neefje is prachtig😍😍
    We zullen je overstelpen met foto’s...
    Veel liefs van mama😘😘😘
  2. Alice:
    7 april 2019
    Gefeliciteerd met je neefje Bart!
    Fijne week weer. Liefs
  3. Ellen:
    7 april 2019
    Idd wij hebben genoten Bart!!
    Bedankt voor alles afgelopen 1,5 week.
    Groetjes Ellen
  4. Gerda Douw:
    7 april 2019
    Wat fijn dat mama en Ellen samen met jou zo genoten hebben. Gefeliciteerd met Hidde oom Bart! Nog even geduld voor je hem live mag bewonderen. Geniet van je tijd op Curacao, wat volgens mij prima gast lukken. Lieve groet van ons Leo & Gerda
  5. Tante Marja en de rest.:
    8 april 2019
    Bedankt weer voor je verslag. Wat mooi dat alles zo prima in elkaar paste en lastig dat je nu je kleine neefje niet kan zien. Veel facetimen. Geniet nog van de tijd daar. Dat doe je ook maar 1 keer waarschijnlijk.
  6. Sjenet:
    8 april 2019
    Oom Bart, gefeliciteerd met je nieuwe kleine neefje! Mooi dat je werk/vakantie kon afwisselen. Succes maar weer, back to normal!
  7. Geanne:
    10 april 2019
    ♡♡
  8. Ina (en Albert):
    10 april 2019
    Aan al het mooie k0mt dan ook een eind. Samen hebben jullie wel genoten, zoals wij in de app hebben meegekregen. Van harte gefeliciteerd met je neefje Hidde. Even drie maanden de tanden op elkaar, voordat je hem in levende lijve ziet. Maar dat lukt jou wel.
    Veel plezier en succes met de stage. Groetjes van Albert en Ina