Week 16&17

12 juni 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Even radiostilte gehad door een heerlijke vakantie met Jelle. Wat heb ik genoten van mijn 1,5 week vrij zeg. Nu nog 2,5 week knallen en nog een halve week inpakken en dan doek ik het koude Nederland weer op! Het vliegt, het vliegt. Wat vliegt?! de tijd vliegt! Maar wat heb ik in die 1,5 week allemaal gedaan?

Op de aankomstdag van Jelle hebben we niet zoveel gedaan, twas ook al savonds dus dat had niet veel zin. We hebben natuurlijk wel even onze buik gedikt bij Plein Café Wilhelmina, een restaurant 2 dagen jonger dan ik, hij is geopend op 30 april 1998. Een heel gezellig en niet duur restaurant.

Zaterdag gelijk om 9 uur op locatie zijn om bijna 3000 liter water, gevuld in flesjes, uit een vrachtwagentje te tillen en neer te zetten voor de colorwalk van de 2 dagen later. Vervolgens hebben een van mijn lievelingsstrandjes opgezocht, Daaibooibaai. Een heel mooi rustig strandje met een eettentje erbij. Heerlijk op een bedje onder een Palapa gelegen en Jelle even leren snorkelen. Savonds nog een leuk strandfeestje gehad, volgende dag misschien toch een beetje spijt van!

Zaterdag hebben we het strandje opgezocht waar ik mijn eerste snorkel ervaring had. Maar niet alleen gesnorkeld neehoor, ook even de Macho's uitgehangen. Er is namelijk bij dat strand een hoge rots die bebouwd is met huizen, bij die huizen zit een open plekje waar je kan springen. Springen in het water natuurlijk, de precieze hoogte weet ik niet, maar hoog. Ongeveer 9 á 10 meter schat ik. Voordat we gingen springen werden we boven opgewacht door 5 leguanen. De een vond het wat leuker dan de ander maar toch een kunnen aaien, super gaaf!

En toen, zondag, de Colorwalk! Echt een super gaaf evenement, maar wat was het vroeg. 5 uur melden op locatie tassen uitdelen met bandana's en daarna lekker met poeders gooien! Heerlijke ervaring. En toen hadden we er een dag opzitten maar was het nog maar 11 uur... tja wat doe je dan, nou... STRAND! Een echt mooi strandje was het niet maar het snorkelen was wel super vet! We zijn bij de Tugboat geweest, een gezonken bootje waar verschillende wissen hun huis van hebben gemaakt. Ik heb hier eens van iemand gehoord dat je een flesje met brood moet vullen en die open doen in het water, Warempel, honderden vissen in 1 seconde om me heen, soms zo dichtbij dat het haast eng werd. Maar echt gaaf! ook hele scholen inktvissen gezien.

De volgende dag mocht ik weer de Struisvogels bewonderen. Nu waren de papegaaien los en kon je ze zelfs aaien. Nouja alleen de grijze dan. Nu mochten we wel de struisvogels met de hand voeren, ook weer super vet. En mijn familie was er ook, aapjes die ook wel van aandacht hielden, deze ervaring afgesloten met een broodje struisvogelhamburger. Bijzondere smaak, maar prima!

De volgende dag zouden we rond 5 uur opstaan om de Christoffelberg te gaan beklimmen, maar allebei konden we er slecht uitkomen! uiteindelijk rond 7 uur waren we bij de berg, een uurtje later dan gepland maar we waren er en we hebben hem in 55 minuten beklommen, een record voor mij! En boven stond een heerlijk koud pilsje te wachten. We zijn na het behalen van de top op 345 meter hoogte doorgereden naar Shete Boka, een prachtig natuur gebied op de noordkant van het eiland waar het water ruiger is en ook geen stranden zijn. Hierna zijn we naar een groter strand geweest en ook weer wezen snorkelen.

De volgende dag de schildpadden opgezocht, voor mij leuk maar om het een ander te laten zien nog leuker voor hun is het weer een nieuwe ervaring. Toen mijn echte lievelingsstrandje weer opgezocht en daar onze eigen barbeque gemaakt! heerlijk! we konden het niet op.

Donderdag zat er voor Jelle weinig keuze in. Voetbal! Weer op het grote strand bij Madero op Mambo. Eerst natuurlijk even op het strand gelegen en om Jelle goed te stemmen een volleybal gekocht. Lekker op het strand je even uit de naad werken om vervolgens door te gaan in het water. Savonds afgesproken met anderen om te eten bij Plein Café. Hier hebben we tot na sluit gezeten heel gezellig! We hadden kaarten bij ons dus wat moet je dan. De ober kwam naar ons toe om 23:15, dame en heren, we gaan nu echt sluiten!

De dag erna Kokomo weer opgezocht, ook een van mijn lievelingsstrandjes, minder mooi weer helaas, maar dat mocht de pret niet drukken. Zwemmen, volleyballen, cocktail drinken en vervolgens weer iets doen wat op volleyballen leek. Het was vrijdag en dat betekent de gezelligste happy hour(2 halen, 1 betalen) van het eiland.

Jelle ook nog Grote knip laten zien, het laatste strandje voor hem en later weer een happy hour die we savonds hebben afgesloten met een feestje. Toen waren de knollen weer op.

Zondag ochtend naar de kerk geweest en Jelle zijn tas in laten pakken. Weer gegeten bij Plein Café(even voor de duidelijkheid, heel goedkoop) en Jelle naar Hato gebracht en snel doorgereden naar de voetbal met een teleurstellende uitslag. Savonds weer een potje kaarten gedaan en toen was mijn vakantie voorbij. Al weer 2 dagen aan het werk en nog 42 uur te gaan tot ik al mijn uren heb gelopen.

Ik heb weer wat foto's toegevoegd dus bekijk ze maar.

1. Tante Marja en de rest.:
    12 juni 2019
    Super mooi en al die mooie plaatjes die ik ook van Jelle heb gezien. Ik snap nu ook waarom hij zijn bed niet uit te branden is. Hij moet bijkomen van alle feestjes. Ha,ha,ha.
  2. Alice:
    12 juni 2019
    Wat genieten daar zeg🥳😃
    Mooi verhaal weer!
  3. André K:
    13 juni 2019
    Goed verhaal! (Lekker kort ook 😜) En geweldige foto's weer. Geniet er nog even van daar en werk ze 😅